Při prohlížení stránek Jarofora jsem narazil na možnost přejít na stránky města Jaroměře a ihned jsem ji
využil. Byl jsem příjemně překvapen jejich grafickým zpracováním i nabídkou
možností. Při sledování kulturních události jsem zjistil, že jsem některé z nich
letos zmeškal. Až po nějaké době jsem zjistil, že poslední aktualizace stránek
se konala před rokem a nabízené programy jsou z minulého roku. Též reportáž z
povodní ve městě, byť velmi pěkně zpracovaná se zajímavými fotografiemi pana
Ing.Čermáka a Ing.Krče je již dávno za námi. Je to velká škoda a bohužel to
ukazuje na skutečnost, že vedení města nemá zájem na informování občanů i jiných
zájemců o dění ve městě. Současně jsem si uvědomil, že vedení města jedná
protizákonně - neplní povinnosti, které mu ukládá zákon č.106 /1999
Sb. ze dne 11. května 1999 o svobodném přístupu k informacím z nějž cituji“
§ 2 Povinnost poskytovat informace
(1) Povinnými subjekty, které
mají podle tohoto zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich
posobnosti, jsou státní orgány a orgány územní samosprávy
(2) Možností
dálkového přístupu pro účel tohoto zákona je přístup k informaci neomezeného
okruhu žadatelů pomocí telekomunikačního zařízení například
prostřednictvím sítě Internet.
§ 5 Zveřejňování informací
(1) Každý povinný subjekt musí pro informování
veřejnosti ve svém sídle a svých úřadovnách zveřejnit na místě, které je
všeobecně přístupné, jakož i umožnit pořízení jejich kopie, tyto
informace:
a) důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek
a principů, za kterých provozuje svoji činnost,
b) popis své organizační struktury, místo a způsob, jak získat příslušné
informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné
dožádání anebo obdržet rozhodnutí,
c) místo, lhůtu a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí
povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této
souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je
třeba dodržovat při těchto činnostech, a název příslušného formuláře a způsob a
místo, kde lze takový formulář získat,
d) postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí,
návrhů i jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba
dodržovat,
e) přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména
jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat
informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a
to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí,
f) sazebník úhrad za poskytování informací,
g) výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v
oblasti poskytování informací
(2)Povinné subjekty jsou povinny
zveřejňovat informace uvedené v odstavci 1 též způsobem umožňujícím dálkový
přístup.
Pokud má povinný subjekt zvláštním zákonem uloženou povinnost
předkládat veřejnou výroční zprávu,
údaje podle odstavce 1 písm. a) až e)
začleňuje do této výroční zprávy jako její samostatnou část s názvem
„Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
informacím
Z této stručné citace je vidět, že představitelé města neplní své
povinnosti v oblasti informování občanů.
Dále vzhledem k začínající diskusi o jednotlivých akcích, které by se měly
zahrnout do rozpočtu města na rok 2002 by měli odpovědní pracovníci nás
všechny seznámit se svými představami o skladbě rozpočtu města na rok 2002 a
možná by mnoho z nás zajímalo i skladby a plnění rozpočtu na rok
2001.