OTEVŘENÝ DOPIS
Vážený pane Klepso,
ve Vašem předvolebním letáku pod názvem „Infoservis č. 10/2006“ několikrát v
úvodním článku zmiňujete mé jméno v souvislosti s realizací prací oprav na
vojenském hřbitově v Josefově. Již v minulosti mě lidé informovali, že mé jméno
je pravidelně přetřásáno na jednáních městského zastupitelstva. Očekával jsem,
že se za tuto dobu, která trvala více než jeden rok, některý z členů
zastupitelstva, rady města či jiného orgánu, pokusí mne kontaktovat za účelem
získání případných informací a vysvětlení. Nestalo se tak. Protože některé
souvislosti které ve svém článku uvádíte jsou nepravdivé, cítím potřebu se k
němu vyjádřit i bez předchozího vyzvání. Pravděpodobně si již po více než 2,5
letech nevzpomenu na některé podrobnosti.
Akci „ Oprava pevnostního hřbitova“ jsem dostal přidělenu krátce po mém
nástupu na Odbor investic a správy majetku města na Městském úřadě. Protože jsem
do té doby neměl žádné zkušenosti s organizací zadávání veřejných zakázek, ani s
investičními akcemi takového rozsahu, žádal jsem vedoucího odboru Ing. Mikulku a
starostu města, aby akci dostal přidělenu jiný pracovník s více zkušenostmi, do
doby než se zapracuji. Mé žádosti nebylo vyhověno. Pokud si vzpomínám tak akce
byla rozdělena do dvou etap:
1. etapa – realizace v roce 2004 spočívala v opravě hřbitovní zdi, její
omítnutí ze strany starého hřbitova sanační omítkou, pokrytí krytinou a ze
strany nového hřbitova vyspárováním spár mezi cihlami, případně dozdění
chybějících cihel. Dále byla předmětem 1. etapy oprava a výstavba podezdívky pod
průhledným plotem nového hřbitova, oprava a osazení sloupků, plotových dílců a
vjezdové brány. Poslední částí bylo vyklučení náletových dřevin na novém
hřbitově a ořezání a
vykácení stromů přiléhajících k hřbitovní zdi. Tyto
práce byly provedeny a vyfakturovány.
2. etapa – která měla být realizována v roce 2005 spočívala v opravě náhrobků
a některých hrobů. Neumím to více specifikovat, protože v té době jsem již nebyl
zaměstnancem MěÚ.
Nevzpomínám si, že bych v roce 2004 podepisoval předávací protokol na práce
se souborem náhrobků, jak ve svém textu uvádíte.
Pracovní poměr se mnou byl ukončen 9.12. 2004 ke dni 31.12. 2004. Ve dnech
13.-17.12.2004 jsem předal ostatním pracovníkům odboru rozpracované investiční
akce (celkem 28 akcí !) a další svěřené povinnosti (např. kácení stromů,
stavební komise).
Všechny podklady k jednotlivým akcím byly ve zvláštních šanonech, v úvodu s
obsahem dokumentů co který šanon obsahuje. Dokumentaci k pevnostním hřbitovům
ode mne přebíral p. Brož. Dohled nad předáním dokumentací na akce s
dotacemi měl tajemník města p. Josef Cejnar, který osobně za pomoci útvaru VKA,
všechny tyto podklady k dotačním akcím překontroloval. Útvar VKA mimo jiné
všechny dotační akce pravidelně kontroloval a případně zjištěné nedostatky byly
odstraňovány.
Jak tedy píšete ve svém textu, kde ing. Kaiser musel dohledávat jednotlivé
složky v různých skříních, hromádkách a stolech, pak k tomuto rozdělení
dokumentace muselo dojít až po mém odchodu.
Rád bych věřil tomu, že vaším jediným cílem je, aby se objasnily veškeré
okolnosti případů o kterých píšete ve Zpravodaji a dalších tiskovinách. V
některých okolnostech mi to ale připomíná již vytažené karty proti některým
kandidátkám před nadcházejícími komunálními volbami.
Přeji si abyste se ve všech vámi sledovaných případech dobral pravdy a abyste
tuto pravdu dokázal veřejně přijmout i když pro Vás nevyzní vítězně.
V Jaroměři, 28.8.2006