Luděk Beránek |
31. 5. 2004 07:59:41 |
Jiná situace byla u u Lidlu, kde město na můj popud donutilo firmu "Lidl" k vybudování kruhové křižovatky, i když zde byl původně jenom odbočovací pruh. Zde byl zcela investorem " LIDL". Na Vaši jednu v podstatě jednoduchou ultimativní otázku já musím pracně vysvětlovat "Proč newní to nebo ono". Nyní zjišťuji, že článek je natolik dlouhý, že se jedna část odeslala, aniž jsem mohl provést úpravy textu. Za to se omlouvám. |
Luděk Beránek |
31. 5. 2004 07:46:24 |
Kdy bude konečně.... Základem lidské komunikace je slušnost. I když to nepřísluší do kompetence stavebního úřadu, se Vám odpovědt. Zpočátku bylo velice těžké přesvědčit a prosadit vybudování kruhové křižovatky Na Špici. V té době nebyly kruhové křižovatky uvedeny v příslušné normě a v nejbližším okolí jsme dělali průkopnickou práci. Město muselo ze svých prostředků věnovat 1,0 mil Kč na zakoupení prvotního vybavení červedobílých skládacích kostek, aby se provedlo provizorium a teprve po odzkoušení , a přesvědčit kompetentní orgány o tom, že to vlastně funguje. Musím upozornit, že kruhové křiživatky jsou na státní komunikaci a nejsou vlastnictvím města ale státu! Zde záleží na tom, jak si stát zajistí příslušné finanční prostředky a kdy to provede. Když se vybudovala kruhová křižovatka na Špici, rozhodnli jsme se jako město, že požádáme projektanta , zda by nám nevyprojektoval z našich prostředků stejnou křižovatku i pod náměstím, kde bychym použily tyto prvky ze Špice. Opět bylo důležité přesvědčit Správu a údržbu silnic, aby toto provizorní řešení provdla i zde. Na definitivní řešení nejsou opět státní peníze. Město však už kalkuluje dále. Základem bezpečnosti na státní komunikaci je zpomalení jízdy tak, aby automobilista musel zpomalit. Žádná značka s ohledem na dnešní stav vymahatelnosti práva toto nezaručí, pouze technické řešení, kterým kruhová křižovatka je. Město má další bolavé místo a tím je křižovatky na Jakubském předměstí do Růžové ulice. Pokuste se někdy tímto místem projít a pak můžeme polemizovat, zda oddálit definitivní řešení kruhové křižovatky pod náměstím, neboo se pokusit o nemožné a přesvědčit Okresní právu silnic o vybudování kruhové křižovatky do Růžové ulice. Potřebujeme zpomalit zejména kamionovou dopravu od Náchoda tak, aby se dalo i v tomto místě bezpečně procházet, a současně zpomalit i průjezd kolem autobusového stanoviště, neboť přijíždějící od Náchoda musejí přecházet přes frekventovanou silnici. Tímto opatřením vyřešíme i tento přechod, kde je nejvíce úrazů chodců. Zde se nám podařilo přesvědčit OSS, kteří u projektanta objednali projetovou dokumantaci - návrh zde je možné ui v tomto místě kruhovou křižovatku umístit. Dokumentaaci již máme k dispozici a budemne v užším kolektivu o tomto dále jednat. Při posledním jednání s ředitelem OSS jsme prohlásili, že prioritou města je nejdříve chodec, potom kruhová křižovatka na Jakubském předměwstí a nakonec dobudování křižovatky pod námsdtím, kde ke střetu s chodci nedochází. Dále jsme požadovlali, že by bylo dobré, vybudovat definitivně obě křižovatky ještě v letošním roce.
|